Hiszpan Fernando Alonso z zespołu Renault drugi raz z rzędu sięgnął po tytuł indywidualnego mistrza świata Formuły 1. W niedzielnym wyścigu na torze Interlagos w Brazylii dojechał do mety jako drugi za plecami Felipe Massy z Ferrari. Niemiec Michael Schumacher na zakończenie 15-letniej kariery zajął 4. miejsce.
Przed wyścigiem Schumacher - 7-krotny mistrz świata - tracił do lidera Alonso w generalnej klasyfikacji 10 pkt. By marzyć o ukoronowaniu swojej kariery mistrzostwem, musiał wygrać wyścig w Sao Paulo i liczyć na to, że Alonso nie zdobędzie ani jednego punktu.
Tymczasem już w sobotę, podczas trzeciej serii kwalifikacyjnej, Niemiec nie wyjechał z boksu na okrążenia pomiarowe z powodu awarii bolidu, przez co niedzielne zmagania zaczynał z odległej 10. pozycji (z 9. pola startował Polak Robert Kubica). Jednak tuż po starcie Schumacher szybko przesunął się do przodu tuż za jadących na czwartej i piątej pozycji Alonso oraz Fisichellę.
Wydawało się, że jadąc doskonale skonfigurowanym bolidem Schumacher przynajmniej spróbuje wyprzedzić Alonso, jeśli nie wygrać cały wyścig. Tymczasem na 9. okrążeniu, przy próbie wyprzedzenia Fisichelli, w pojeździe Ferrari pękła lewa tylna opona. Niemiec zjechał do boksu, spadając na koniec stawki i żegnając się z nadzieją na 8. mistrzostwo. Przez resztę wyścigu mógł już tylko godnie pożegnać się z milionami kibiców F1, co uczynił odrabiając straty w wielkim stylu i kończąc wyścig na 4. miejscu.
Ostatecznie GP Brazylii wygrał urodzony w tym kraju kierowca Ferrari Felipe Massa; drugi był Alonso, trzeci Button. Robert Kubica zajął w Brazylii 9 miejsce, a w klasyfikacji konstruktorów 16, zdobywając w debiutanckim sezoni w F1 6 pkt. Nick Heidfeld, jego klubowy kolega z BMW Sauber (od przyszłego sezonu już tylko BMW), na 7 okrążeń do mety wyleciał z toru i z impetem uderzył w bandę z opon. Mimo tego zespół Kubicy utrzymał 5. lokatę w klasyfikacji konstruktorów. Wygrało Renault wyprzedzając o 5 pkt. Ferrari.
GP Brazylii: Wyniki
(Miejsce, kierowca, zespół, przejechanych okr., strata do zwycięzcy)
1 Felipe Massa Ferrari 71 1:31:53.751
2 Fernando Alonso Renault 71 +18.6 sek
3 Jenson Button Honda 71 +19.3
4 Michael Schumacher Ferrari 71 +24.0
5 Kimi Räikkönen McLaren-Mercedes 71 +28.5
6 Giancarlo Fisichella Renault 71 +30.2
7 Rubens Barrichello Honda 71 +40.2
8 Pedro de la Rosa McLaren-Mercedes 71 +52.0
9 Robert Kubica Sauber-BMW 71 +67.6
10 Takuma Sato Super Aguri-Honda 70 +1 okr.
11 Scott Speed STR-Cosworth 70 +1
12 Robert Doornbos RBR-Ferrari 70 +1
13 Vitantonio Liuzzi STR-Cosworth 70 +1
14 Christijan Albers MF1-Toyota 70 +1
15 Tiago Monteiro MF1-Toyota 69 +2
16 Sakon Yamamoto Super Aguri-Honda 69 +2
--- Nick Heidfeld Sauber-BMW 63
--- David Coulthard RBR-Ferrari 14
--- Jarno Trulli Toyota 10
--- Ralf Schumacher Toyota 9
--- Mark Webber Williams-Cosworth 1
--- Nico Rosberg Williams-Cosworth 0
Najszybsze okrążenie: Michael Schumacher 1:12.162
Końcowa klasyfikacja kierowców w sezonie 2006
1 Fernando Alonso Renault 134 pkt
2 Michael Schumacher Ferrari 121
3 Felipe Massa Ferrari 80
4 Giancarlo Fisichella Renault 72
5 Kimi Räikkönen McLaren-Mercedes 65
6 Jenson Button Honda 56
7 Rubens Barrichello Honda 30
8 Juan Pablo Montoya McLaren-Mercedes 26
9 Nick Heidfeld Sauber-BMW 23
10 Ralf Schumacher Toyota 20
11 Pedro de la Rosa McLaren-Mercedes 19
12 Jarno Trulli Toyota 15
13 David Coulthard RBR-Ferrari 14
14 Mark Webber Williams-Cosworth 7
15 Jacques Villeneuve Sauber-BMW 7
16 Robert Kubica Sauber-BMW 6
17 Nico Rosberg Williams-Cosworth 4
18 Christian Klien RBR-Ferrari 2
19 Vitantonio Liuzzi STR-Cosworth 1
Końcowa klasyfikacja konstruktorów w sezonie 2006
1 Renault 206
2 Ferrari 201
3 McLaren-Mercedes 110
4 Honda 86
5 Sauber-BMW 36
6 Toyota 35
7 RBR-Ferrari 16
8 Williams-Cosworth 11
9 STR-Cosworth 1
10 MF1-Toyota 0
11 Super Aguri-Honda 0
Foto: www.f1.com
Mateusz Protasiuk
(mateusz.protasiuk@dlastudenta.pl)