Wybierz miasto
Sport Logowanie / Rejestracja
Znajdujesz się w ogólnopolskim wydaniu.

Futbol na żądanie

2011-06-28

W dobie technologicznych cudów, przyzwyczailiśmy się już do Video On Demand (VOD). Wystarczy wziąć pilota w dłoń, nacisnąć przycisk play i każda telewizyjna zachcianka może być zaspokojona.

Prawie każda. Nie poczują się spełnieni ci, których naszłaby ochota na obejrzenie najszybciej rozwijającego się sportu w Polsce, futbolu amerykańskiego. Nie zobaczą futbolu, dopóki nie zbierze się 2000 zawodników w pełnych uniformach, rywalizujących w 31 drużynach w 26 miastach Polski, którzy przez setki weekendów, w palącym słońcu i rzęsistym deszczu, będą rozgrywać mecze, na których zbiera się liczna publiczność. Nie zobaczą futbolu w telewizji, jeśli sport ten nie przejdzie etapu tworzenia internetowych transmisji, często wyglądających jakby koszt ich produkcji nie przekraczał 35 groszy. W desperacji mogą podpisać PETYCJĘ prosząc czwartą władzę, by pokazała ich ukochany sport na srebrnym ekranie. I bum! Stało się! Połączenie polskiego uporu w dążeniu do celu i amerykańskiego optymizmu sprawiło, że futbol amerykanski w Polsce zawita na ekrany ogólnopolskiej telewizji.


17 lipca, na żywo, z futbolowej stolicy Polski - Bielawy, kanał telewizyjny SportKlub, telewizja internetowa ipla.tv oraz portal PolskiKosz.pl udostępnią transmisję VI SuperFinału PLFA dla ponad 7 milionów polskich domostw i 20 milionów potencjalnych widzów. Prognozy zakładają, że finał na ekranie może obejrzeć nawet 50,000 osób, co jest porównywalne jedynie z rozgrywkami najwyższego szczebla piłki nożnej. Dlaczego polskiej telewizji tyle czasu zajęło wykorzystanie takiego potencjału?


- W trakcie negocjacji ze stacjami telewizyjnymi, jeden z kanałów sportowych przyznał, że w tym samym czasie, kiedy odbywa się VI SuperFinał PLFA, będzie emitował show poświęcone koniom arabskim - wyjaśnia Lowell Hussey, prezes firmy Superbol i jeden z organizatorów finału. - Nie mam wątpliwości, że konie są bardzo czarujące, ale brak mi przekonania, że dodadzą sportowemu programowi telewizyjnemu mocy. 
Usłyszawszy o tym Aki Jones, były zawodnik barw US Washinghton Redskins, profesjonalnej ligi NFL, a obecnie gwiazda defensywy The Crew Wrocław, nie krył zdziwienia: - Konie zamiast futbolu? W każdym meczu futbolu mierzą się ze sobą zawodnicy o rozmiarach, sile i szybkości koni arabskich! Choć muszę przyznać, że konie rzeczywiście są ładniejsze - kończy Jones.    


Ale dajmy już spokój miłośnikom sportów konnych. Polacy mogą świętować nową alternatywę w sportowej ofercie telewizyjnej. Bilety na finał dostępne TUTAJ cieszą się dużym zainteresowaniem, ale tych, dla których ich zabraknie, uspokajamy - futbol amerykański można obejrzeć w wygodnym fotelu swojego domu.

- W USA, futbol amerykański był kiedyś trzecim najbardziej popularnym sportem - za baseballem i koszykówką, wyprzedzając nieznacznie hokej - zauważa Jędrzej Stęszewski, prezes Polskiej Ligi Futbolu Amerykańskiego. - Aż do czasu, gdy pojawił się w ogólnokrajowej telewizji, a w transmisjach pojawiły się powtórki w zwolnionym tempie. To pozwoliło wyjaśnić widzom, jak złożoną i fantastyczną grą jest ta dyscyplina. W ciągu kilku lat futbol stał się sportem numer jeden w Stanach Zjednoczonych. Futbol pozostawił daleko w tyle pozostałe dyscypliny i do dzisiaj jego dominacja na sportowym firmamencie w USA jest niepodzielna.

Dziś Nasza Szkapa, jutro piłka nożna? Zostańcie na naszym kanale.


Na transmisję VI SuperFinału PLFA zapraszają 17 lipca kanał telewizyjny SportKlub, telewizja internetowa ipla.tv, portal PolskiKosz.pl oraz firma Superbol.

ip

Dodaj do:
  • Wykop
  • Flaker
  • Elefanta
  • Gwar
  • Delicious
  • Facebook
  • StumbleUpon
  • Technorati
  • Google
  • Yahoo
Komentarzedodaj komentarz

Redakcja dlaStudenta.pl nie ponosi odpowiedzialności za wypowiedzi Internautów opublikowane na stronach serwisu oraz zastrzega sobie prawo do redagowania, skracania bądź usuwania komentarzy zawierających treści zabronione przez prawo, uznawane za obraźliwie lub naruszające zasady współżycia społecznego.

Brak komentarzy.

video
FB dlaMaturzysty.pl reklama