Wybierz miasto
Sport Logowanie / Rejestracja
Znajdujesz się w ogólnopolskim wydaniu.

Światowa trasa Pucharu Świata FIFA na półmetku

2010-01-29

 Podróż Pucharu Świata FIFA rozpoczęła się w Zurychu w Szwajcarii 21 września 2009 r. Do dziś odwiedził on 50 krajów Afryki. Na jego trasie liczącej 130 000 km znajdują się 83 państwa. Dzięki konkursom, które zorganizuje Coca-Cola w Polsce, również polscy kibice otrzymają możliwość zobaczenia statuetki Pucharu Świata FIFA.

Mimo, że Puchar Świata FIFA nie dotrze do Polski, polscy kibice będą mieli możliwość zobaczenia na żywo tego największego futbolowego trofeum. Dwudziestu dwóch kibiców z Polski wyjedzie do Bratysławy, aby wziąć udział w wydarzeniach towarzyszących przybyciu Pucharu Świata FIFA do stolicy Słowacji  pod koniec marca. Jedenaścioro z nich wyłonionych zostanie w konkursie zorganizowanym na łamach dziennika Przegląd Sportowy. Kolejnych jedenastu zobaczy Puchar dzięki konkursowi na stronie www.cocacolacup.pl, który ruszy już na początku lutego.

W rywalizacji o wyjazd do Bratysławy na stronie mogą wziąć udział reprezentacje szkół, które biorą udział w tegorocznej edycji turnieju Coca-Cola Cup. Konkurs wymaga zaangażowania zarówno samych członków zgłoszonych druzyn, jak również ich kibiców i fanów. Do drugiego etapu konkursu zakwalifikuje się drużyna z największą liczbą zarejestrowanych zawodników i fanów. Spośród zawodników i fanów drużyny jury wybierze następnie jedenaście najbardziej aktywnych osób z największą ilością ciekawych wpisów na forum turnieju. Właśnie oni wraz z opiekunami pod koniec marca wyjadą do Bratysławy, żeby zobaczyć Puchar Świata FIFA. Więcej informacji na temat konkursu znajduje sie na stronie www.cocacolacup.pl.

Wszyscy entuzjaści piłki nożnej mogą śledzić najciekawsze informacje z FIFA World CupTM Trophy Tour na oficjalnej witrynie Międzynarodowej Federacji Piłki Nożnej (www. fifa.com/worldcup/organisation/trophytour).

Mozliwość zobaczenia na żywo Puchar Świata FIFA to największe marzenie nie tylko każdego z piłkarzy, ale także wszystkich kibiców futbolu na świecie. Cieszymy się, że dzięki marce Coca-Cola również polscy kibice otrzymają szanse wzięcia udziału w tym niezwykłym i niecodziennym wydarzeniu, jakim jest FIFA World CupTM Trophy Tour" - powiedział Wojciech Dubasiewicz, kierownik marki Coca-Cola w Coca-Cola Poland Services.

FIFA World CupTM Trophy Tour to unikalny program, który jest realizowany w ramach współpracy Międzynarodowej Federacji Piłki Nożnej (FIFA) i firmy Coca-Cola. Coca-Cola od ponad 70 lat wspiera międzynarodowy futbol. Firma jest jednym z najdłużej związanych
z FIFA partnerów, wspierając Federację nieprzerwanie od 1974 roku.

Oryginalny Puchar Świata FIFA, przedstawiający sylwetki dwóch osób trzymających glob ma 36 cm wysokości, warzy 6,175 kilograma i jest  zrobiony z 18-karatowego złota. Jego podstawa jest wykonana z malachitu w formie dwóch pierścieni, pomiędzy którymi znajduje się złota obręcz z napisem „FIFA World Cup". Pod spodem figurki grawerowane są nazwy zwycięzców Pucharu Świata. Po zakończeniu mistrzostw zwycięzcy FIFA World CupTM otrzymują jednak na własność tylko pozłacaną replikę pucharu, jego oryginał można obecnie zobaczyć jedynie w trakcie FIFA World CupTM Trophy Tour.

Pierwszy FIFA World CupTM Trophy Tour odbył się w 2006, jego trasa objęła 29 krajów, przemierzył w sumie 102 570 km, gromadząc miliony fanów piłki. 

COCA-COLA I FUTBOL

Coca-Cola od ponad 70 lat wspiera międzynarodowy futbol. Firma jest jednym z najdłużej związanych z FIFA (Fédération Internationale de Football Association) partnerów korporacyjnych - wspiera Federację nieprzerwanie od 1974 roku. W ramach tej współpracy firma zajmuje się promocją piłki nożnej na wszystkich szczeblach w ponad 100 krajach, a jej wielostronne zaangażowanie w działania FIFA dotyczy sponsorowania takich wydarzeń jak FIFA World CupTM (Puchar Świata), FIFA Women's World Cup (Puchar Świata Kobiet), FIFA/Coca-Cola World Rankings i FIFA World Youth Championship (Młodzieżowe Mistrzostwa Świata). Ponadto, od 1950 roku przy okazji każdego Pucharu Świata FIFA World CupTM Coca-Cola wspiera wszystkie lokalne Komitety Organizacyjne.

Od 1988 r. firma Coca-Cola współpracuje z UEFA (Union of European Football Associations). Tym samym Coca-Cola stała się oficjalnym sponsorem Mistrzostw Europy w piłce nożnej. Celem współpracy z UEFA jest wspieranie rozwoju europejskiej piłki nożnej na wszystkich poziomach umiejętności i w rożnych przedziałach wiekowych.  Konsekwencją tej współpracy jest propagowanie przez Coca-Cola mistrzostw nie tylko w Europie, ale i na innych kontynentach.

Coca-Cola wspiera wiele inicjatyw i programów organizowanych przez UEFA w takich krajach jak Austria, Dania, Anglia, Finlandia, Włochy, Norwegia, Polska, Portugalia, Szkocja, Hiszpania, Szwecja i Szwajcaria. W ramach promowania aktywnego stylu życia w naszym kraju firma Coca-Cola organizuje największy turniej piłkarski dla młodzieży w Polsce - Coca-Cola Cup. W tym roku, już po raz dwunasty, kilkadziesiąt tysięcy młodych piłkarzy wybiegnie na boiska w całej Polsce, by walczyć o prestiżowy tytuł Mistrza Polski Coca-Cola Cup 2010.  Organizatorem i pomysłodawcą Turnieju jest Coca-Cola Poland Services. Patronat nad Turniejem objęli: Ministerstwo Edukacji Narodowej, Ministerstwo Sportu oraz Szkolny Związek Sportowy.

ip
Dodaj do:
  • Wykop
  • Flaker
  • Elefanta
  • Gwar
  • Delicious
  • Facebook
  • StumbleUpon
  • Technorati
  • Google
  • Yahoo
Komentarzedodaj komentarz

Redakcja dlaStudenta.pl nie ponosi odpowiedzialności za wypowiedzi Internautów opublikowane na stronach serwisu oraz zastrzega sobie prawo do redagowania, skracania bądź usuwania komentarzy zawierających treści zabronione przez prawo, uznawane za obraźliwie lub naruszające zasady współżycia społecznego.

Brak komentarzy.

video
FB dlaMaturzysty.pl reklama