Wybierz miasto
Sport Logowanie / Rejestracja
Znajdujesz się w ogólnopolskim wydaniu.

Bouffier najszybszy na trasie 36. Rajdu Elmot!

2008-05-13

 Bryan Bouffier jadący Peugeotem 207 S2000 wygrał 36. Rajd Elmot, umacniając się na pozycji lidera Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski. Wiele wskazuje na to, że Francuz, aktualny Mistrz Polski utrzymał doskonałą formę z poprzedniego sezonu.

Tak wyrównanej walki na polskich „oesach" nie było już dawno. Od początku szybkie tempo narzucił Kajetan Kajetanowicz (Mitsubishi Lancer EVO IX), któremu bardzo dobrze układa się współpraca z popularnym „Wiślakiem" w fotelu pilota. Tempa dotrzymywali Michał Kościuszko i Bryan Bouffier (obaj Peugeot 207 S2000). To pomiędzy tymi zawodnikami rozegrała się walka o podium pierwszego dnia rajdu. Spośród pięciu odcinków specjalnych rozegranych w piątek, po dwa wygrali Bouffier i Kajetanowicz, jedno zwycięstwo przypadło Michałowi Kościuszce. Na mecie pierwszego etapu najszybszy okazał się broniący mistrzowskiego tytułu Bouffier, drugi ze stratą 4,7 s. uplasował się Michał Kościuszko, tuż za nim Kajetan Kajetanowicz, tracąc 8,7 s. do lidera.

Na błędy prowadzącej trójki czekał zajmujący czwarte miejsce Michał Sołowow (Peugeot 207 S2000), który tracił 13,9 s. do francuza. Rozczarowali Leszek Kuzaj (6. miejsce) i Tomasz Kuchar (11. miejsce), obaj jadący nową ewolucją Subaru Imprezy (N 14). Różnice pomiędzy kierowcami pierwszej dziesiątki były niewielkie, co mogło zwiastować zaciętą walkę. Tak też było...

Drugiego dnia rajdu zawodnicy mieli do pokonania dziewięć odcinków specjalnych. Tuż po starcie odważnie zaatakował Michał Kościuszko. Wygrał pierwszy odcinek drugiego etapu, odrabiając do Bouffiera blisko sekundę. Niestety agresywną jazdę młodego krakowianina przerwała awaria ogumienia na odcinku nr 7. Stracił tym samym do lidera 49,9 s., eliminując się z walki o zwycięstwo w rajdzie.

Na słowa uznania zasługuje heroiczna postawa Kajetanowicza. Cały czas starał się atakować pierwszą pozycję, zajmowaną przez Bryana Bouffiera. Francuz jechał jednak bezbłędnie, i co najważniejsze szybko, kontrolując stan rywalizacji. Wygrał pięć spośród dziewięciu zaplanowanych na sobotę odcinków. Nie oddał pozycji lidera, zdobytej pierwszego dnia, aż do samego końca i na mecie 36. Rajdu Elmot zameldował się jako pierwszy. Drugie miejsce dowiózł Kajetan Kajetanowicz (ze stratą 42,5 s.). Miejsce trzecie zajął bardzo dobrze jadący drugiego dnia Michał Sołowow (+ 46,6 s.), wykorzystując potknięcie Michała Kościuszki (+ 1:02,6 s.), który ostatecznie zajął czwarte miejsce. Piąty był Leszek Kuzaj (+ 1:12,9 s.). Swojej pozycji nie poprawił, słabo spisujący się pierwszego dnia Tomasz Kuchar. Sympatyczny wrocławianin zajął dopiero dwunaste miejsce, tracąc do lidera ponad cztery minuty. Jak sam podkreślił, znacznie więcej oczekiwał od swojego samochodu, któremu wyraźnie brakowało mocy.

Rajd Elmot był kolejną rundą, debiutującego w tym roku na polskich „oesach", Pucharu Citroena. Jego zwycięzcą został Ariel Jakubowski, wyprzedzając kolejno Jana Chmielewskiego i Marcina Paseckiego. Wszyscy oni startowali Citroenami specyfikacji C2RB. Z kolei w klasie A7 bezkonkurencyjny okazał się Marcin Majcher, startujący Hondą Civic. Na najwyższym miejscu podium w klasie A6 stanął Piotr Maciejewski, zasiadający za kierownicą Suzuki Swifta S1600.

Nie wszystkie auta wytrzymały trudy rajdu i nie wszyscy zawodnicy zachowali pełną koncentrację. Spośród 52. załóg, które stanęły na starcie, metę osiągnęły 34.

Warto wspomnieć o kibicach, którzy licznie zgromadzili się na trasie rajdu. Takiej frekwencji na Elmocie nie było od lat. Na samej „walimskiej kostce" zgromadziło się blisko dwa tysiące sympatyków sportów samochodowych. Czyżby rajdy w Polsce przeżywały drugą młodość? Tak jak na początku lat 90... O tym przekonamy się już wkrótce. Następna runda RSMP już za niespełna miesiąc (06-08.06.2008). Po raz kolejny Rajd Polski zawita na Mazury. Rajd Polski będzie jednocześnie kolejną rundą mistrzostw Europy o najwyższym współczynniku trudności (20).

Zwycięstwo w rajdzie, dało Bouffierowi kolejne punkty do klasyfikacji RSMP, których po trzech rundach jest liderem (22 pkt.). Drugie miejsce obronił Kajetan Kajetanowicz (21 pkt.), trzeci jest Leszek Kuzaj (18 pkt.), a na czwarte miejsce awansował Michał Kościuszko (10 pkt.)

Wyniki 36. Rajdu Elmot:

1. Bryan BOUFFIER / Xavier Panseri (Peugeot 207 S2000) 1:28:40.5

2. Kajetan KAJETANOWICZ / Maciej Wisławski (Mitsubishi Lancer) + 42.5 s.

3. Michał SOŁOWOW / Maciej Baran (Peugeot 207 S2000) + 46.2 s.

4. Michał KOŚCIUSZKO / Maciej Szczepaniak (Peugeot 207 S2000) + 1:02.6 s.

5. Leszek KUZAJ / Robert Hundla (Subaru Impreza) + 1:12.9 s.

6. Grzegorz GRZYB / Przemysław Mazur (Fiat Grande Punto S2000) + 1:15.9 s

7. Sebastian FRYCZ / Jacek Rathe (Subaru Impreza) + 2:50.9 s.

8. Michał BĘBENEK / Grzegorz Bębenek (Mitsubishi Lancer) + 2:53.0 s.

9. Tomasz CZOPIK / Łukasz Wroński (Mitsubishi Lancer) + 3:10.5 s.

10. Paweł DYTKO / Tomasz Dytko (Mitsubishi Lancer) + 3:33.9 s.

11. Mariusz MAŁYSZCZYCKI / Jarosław Baran ((Peugeot 207 S2000) + 4:08.8 s.

12. Tomasz KUCHAR / Łukasz Dymurski (Subaru Impreza) + 4:15.3 s.

Darek Łuciów
(sport@dlastudenta.pl)



Dodaj do:
  • Wykop
  • Flaker
  • Elefanta
  • Gwar
  • Delicious
  • Facebook
  • StumbleUpon
  • Technorati
  • Google
  • Yahoo
Komentarzedodaj komentarz

Redakcja dlaStudenta.pl nie ponosi odpowiedzialności za wypowiedzi Internautów opublikowane na stronach serwisu oraz zastrzega sobie prawo do redagowania, skracania bądź usuwania komentarzy zawierających treści zabronione przez prawo, uznawane za obraźliwie lub naruszające zasady współżycia społecznego.

Brak komentarzy.

video
FB dlaMaturzysty.pl reklama