Wybierz miasto
Sport Logowanie / Rejestracja
Znajdujesz się w ogólnopolskim wydaniu.

Koniec Rajdowych Mistrzostw Polski!

2008-10-13

 Rajdowe Samochodowe Mistrzostwa Polski 2008 zakończone. Bouffier potwierdza mistrzowską formę. Chmielewski w podwójnej koronie!

Francuz Bryan Bouffier w Peugeot 207 S2000, który tytuł Rajdowego Mistrza Polski wywalczył już podczas Rajdu Orlen okazał się najlepszy na mecie 18. Rajdu Dolnośląskiego. Drugie miejsce zajął efektownie jadący Tomasz Kuchar, a trzecie Leszek Kuzaj (obaj Peugeot 207 S2000). Sensacyjne zwycięstwo w klasach A6 oraz R2B odniósł Jan Chmielewski, który przypieczętował podczas Dolnośląskiego mistrzowski tytuł w obu tych klasyfikacjach.

18. Rajd Dolnośląski zadecydował także ostatecznie o miejscach na podium Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski 2008. Za Bryanem Bouffier uplasował się Kajetan Kajetanowicz, któremu przypadł tytuł wicemistrza. Trzecie miejsce wywalczył Michał Bębenek.

Prolog rajdu padł łupem, jak zawsze niezawodnego w tej kategorii Tomasza Kuchara. Jednak już od pierwszego OS-u ton rywalizacji nadawał Bryan Bouffier, którego przewaga na koniec pierwszego dnia nad Kucharem wynosiła 34,6 sekundy. Trzeci był Leszek Kuzaj ze stratą 51,9 sekundy do Mistrza Polski 2008. Drugiego dnia klasyfikacja w pierwszej trójce nie uległa zmianie i mimo świetnej jazdy, ani Kucharowi, ani Kuzajowi nie udało się odrobić straty. Pomimo 30 - sekundowej kary, będącej efektem spóźnienia na punkt kontroli czasu, Francuz mógł cieszyć się ze zwycięstwa w 18. Rajdzie Dolnośląskim. Ostatecznie Bouffier wyprzedził Kuchara o ponad 40 sekund, a Kuzaja o ponad minutę.

Dużo więcej działo się natomiast w klasie A6, bowiem szansę na zwycięstwo mieli tu Jan Chmielewski i Radosław Typa - obaj w Citroenach C2 R2. Chmielewski, który przystępował do rajdu jako lider klasyfikacji musiał w drugim dniu postawić wszystko na jedną kartę, bowiem na mecie dnia pierwszego odnotował 31 sekund straty do Typy. Kierowca Wesem  NEO Rally Team był  w sobotę niezwykle zmotywowany i rozpoczął szaleńczą pogoń za rywalem, z odcinka na odcinek zmniejszając różnicę czasową, która po OS13 zmalała do 16 sekund. Jednak już na kolejnym odcinku z tej niezwykle zaciętej rywalizacji na skutek defektu silnika odpadł Radosław Typa. Tym samym po ostrej walce zwyciężył Jan Chmielewski z Wesem NEO Rally Team, zdobywając mistrzowski tytuł w klasach A6 i R2B. Tytuł o tyle ciekawy, że kierowca ten pojawił się na rajdowych trasach zaledwie 3 lata temu.

- Ogromnie się cieszę z osiągniętego rezultatu. Gdyby ktoś przed sezonem powiedział  mi, że zdobędę tytuł w obu klasach, chyba bym nie uwierzył. Pomimo, że po pierwszym dniu miałem stratę do Radka, to i tak nie było powodu do narzekań, bo osobiście wolę „gonić", niż „uciekać". Tym bardziej, że na sobotę zapowiadana była bezdeszczowa pogoda. Walczyliśmy do samego końca utrzymując niewiarygodne tempo i starając się wywrzeć presję na rywalu. To dało efekt - podsumowuje wynik Jan Chmielewski. Po odpadnięciu z rajdu pary Typa/Siatkowski wicemistrzami w tej klasie ostatecznie zostali bracia Dobrowolscy.

Sezon 2008 przeszedł do historii. Czy w przyszłym sezonie tytuł Mistrza Polski zdobędzie Polak? Tego nie wiemy, ale patrząc jak rozwijają się kierowcy młodego pokolenia powinno być bardzo interesująco.

(Informacja prasowa)


Dodaj do:
  • Wykop
  • Flaker
  • Elefanta
  • Gwar
  • Delicious
  • Facebook
  • StumbleUpon
  • Technorati
  • Google
  • Yahoo
Komentarzedodaj komentarz

Redakcja dlaStudenta.pl nie ponosi odpowiedzialności za wypowiedzi Internautów opublikowane na stronach serwisu oraz zastrzega sobie prawo do redagowania, skracania bądź usuwania komentarzy zawierających treści zabronione przez prawo, uznawane za obraźliwie lub naruszające zasady współżycia społecznego.

Brak komentarzy.

video
FB dlaMaturzysty.pl reklama