Wybierz miasto
Sport Logowanie / Rejestracja
Znajdujesz się w ogólnopolskim wydaniu.

Łoszewski i Marton przed Italian Baja 2009

2009-03-20

 Zespół Orca w składzie Patryk Łoszewski (kierowca) - Rafał Marton (pilot) w czwartek wieczorem przeszedł pomyślnie badanie kontrolne przed startem do rajdu Italian Baja 2009. Od tego momentu do samego startu samochód Orca BMW pozostanie w parcu ferme.

Pierwszego dnia badań weryfikacji poddano kilkanaście załóg, w tym wszystkie załogi z Polski. W piątek odbędzie się druga część badań dla pozostałych ekip. Tego dnia zostanie także rozegrany prolog o długości ok. 10 km. Start do prologu planowany jest na godzinę 17.

W środę zespół przeprowadził również tzw. shakedown, czyli ostatnie dostrojenie samochodu przed startem, na podobnych terenach, na których odbędzie się impreza. Głównym celem sprawdzianu było finalne dostrojenie zawieszenia do twardych i kamienistych nawierzchni, które są niedostępne w Polsce, a na jakich najprawdopodobniej zostanie poprowadzona trasa odcinków specjalnych.

Kilkanaście kilometrów przejechanych w korycie wyschniętej rzeki potwierdziło trafność wyboru ustawień samochodu przeprowadzonych jeszcze w czasie treningów w Polsce. Zespół dokonał także regulacji nowych elementów wyposażenia auta, m.in. nowych foteli i pasów dostosowanych do systemu HANS. Dodatkowo Rafał Marton wykorzystał czas na lepsze poznanie nowego dla siebie auta.

Patryk Łoszewski: „Dzisiejsze badania kontrolne były ostatnim etapem przygotowań do właściwego startu. Muszę przyznać, że organizacja badań była wzorowa. Wszystko o czasie, na trzy stanowiska, choć... z włoskim luzem, dzięki czemu wszystkie mozolne procedury weryfikacji załogi i samochodu można było przejść z uśmiechem. Wczoraj dokonaliśmy jeszcze kilku ostatnich ustawień auta. Muszę przyznać, że jestem zadowolony z prowadzenia się samochodu na nowym zawieszeniu Delphi. Wspólnie z inżynierami z Delphi zrobiliśmy duży krok naprzód. Teraz pora na sprawdzenie auta w warunkach rajdowych. Rywalizację zaczynamy w piątek. Na razie pada i trudno ocenić jakie będą warunki na trasach. Przyznam jednak, że wolałbym, gdyby warunki były trudne, bo wówczas w szczególności wychodzą zalety naszego samochodu."

Rafał Marton: „Orca podoba mi się coraz bardziej, powoli zaczynam się do niej przyzwyczajać. To zupełnie inny samochód niż buggy SMG, którym startowałem ostatnio. Razem z Patrykiem dokonaliśmy kilku istotnych modyfikacji samochodu w ostatnim czasie, dzięki czemu, wydaje się, że auto jest naprawdę dobrze przygotowane do startu."

Italian Baja to rajd cross-country z wieloletnią tradycją. W czasie prezentacji tegorocznej edycji Ronan Morgan z FIA powiedział, że to najlepszy na świecie rajd tego typu. Pomimo rozgrywania na tych samych terenach trasa jest co roku modyfikowana. Obecna edycja rozpocznie się krótkim, niespełna dziesięciokilometrowym prologiem rozegranym w piątkowe popołudnie, który ustali kolejność załóg na starcie kolejnego etapu. Wyniki prologu będą zaliczane do klasyfikacji generalnej. Na sobotę zaplanowano trzykrotny przejazd osiemdziesięciokilometrowego odcinka, a na niedzielę kolejne dwa przejazdy tej samej trasy. Odcinki dojazdowe to dodatkowe 400 kilometrów przejeżdżanych w dość intensywnym ruchu ulicznym.

Według informacji podanych przez organizatora swój udział w imprezie potwierdziło 80 zawodników - 44 samochody, 9 motocykli i 27 quadów. Faworytem zawodów jest Boris Gadasin (Nissan Pick-up) - zwycięzca m.in. tegorocznego Northern Forest Challenge i Italian Baja dwa lata temu. Zapewne w czołówce zobaczymy także Tonniego Van Deijne (Mitsubishi Pajero Evo) oraz Miroslava Zapletala (Mitsubishi L200). Na pewno warto zwrócić uwagę na Gianlucę Tassiego z Peruggi - niepełnosprawnego kierowcę jadącego Mitsubishi Pajero. Tassi był znanym zawodnikiem startującym na motocyklach w rajdach typu Endurance. Niestety w wyniku wypadku 2003 roku stracił władzę w nogach. Nie stracił jednak zamiłowania do startów i ducha walki.

(informacja prasowa)

Dodaj do:
  • Wykop
  • Flaker
  • Elefanta
  • Gwar
  • Delicious
  • Facebook
  • StumbleUpon
  • Technorati
  • Google
  • Yahoo
Komentarzedodaj komentarz

Redakcja dlaStudenta.pl nie ponosi odpowiedzialności za wypowiedzi Internautów opublikowane na stronach serwisu oraz zastrzega sobie prawo do redagowania, skracania bądź usuwania komentarzy zawierających treści zabronione przez prawo, uznawane za obraźliwie lub naruszające zasady współżycia społecznego.

Brak komentarzy.

video
FB dlaMaturzysty.pl reklama